Ännu en lesbisk blogg

2006-08-12

Fittan

Låt mig få blogga om något trevligt, nämligen det som allmänt är känt under ordet FITTA. För mig är fitta två saker, för det första så är det en underbart härlig sak som vi tjejer har fått mellan våra ben. För det andra så är det ett vackert ord för just denna kroppsdel.

För det är ju ett vackert ord, egentligen. I alla fall så länge det används för att benämna just denna kvinnliga kroppsdel. Tyvärr så används det allt mer och mer som ett skällsord vilket jag inte gillar. Jag menar, hur kan något så vackert användas till något så negativt? Hur kan man säga ”Jävla Fitta”. Blev det något jävligt med det kvinnliga könet?

Fast oss emellan, det händer att jag säger så också ibland. Fast bara tyst för mig själv.

Däremot så kallar jag mitt kön för just fittan. Jag tycker inte det är ett negativt ord om det används på rätt sätt. Det är ett oerhört vackert ord för en oerhörd vacker kroppsdel. Jag har sagt fitta om mitt kön ända sedan 14-15 års ålder. Men inte i vilka situationer som helst, någon gräns får det ju vara. Det är mest när jag pratar med kompisar, sexpartners eller flickvänner. Fast jag har gjort bort mig vid ett par tillfällen. När jag var 16 så sa jag fitta om mitt kön när jag pratade med mamma om att jag troligen hade fått problem av en sorts binda jag använda (fick utslag på blygdläpparna när jag hade mens och dessa kliade). Sen så sa jag fitta i ett sammanhang till min gynekolog, fast hon är nog van misstänker jag.

Som sagt, använd gärna ordet fitta om det används för att beskriva kvinnans kön och på ett positivt sätt. Men använd aldrig ordet som något negativt, sånt hatar jag.

Sen som sagt, jag gillar kroppsdelen också. Väldigt mycket om jag skall vara ärlig. Både andras och framför allt min egen. Vi har haft mycket kul vi två, ibland tillsammans med andra också.

4 Comments:

  • At 13 augusti, 2006 00:50, Anonymous Anonym said…

    Aha! Det fanns en blogg tillhörande min konstkritiker :D Som tur var en rätt ny blogg så det fanns inte tonvis med inlägg att läsa som det gör i min. Måste ju sova nån gång också. Men, iaf. Tänkte bara säga Hej!

     
  • At 13 augusti, 2006 00:57, Blogger Rebecka said…

    Hej hej....

    Sov sött...

     
  • At 05 juli, 2009 01:25, Anonymous Isabel said…

    fitta betyder våt ängsmark. det är vackert och poetiskt och säger något om vårt underliv tycker jag. något positivt!

     
  • At 24 april, 2012 00:24, Anonymous Maria said…

    Heej Jag heter Maria:) Jag har bilder till dig om du skulle vara intresserad utav mig, Du kan smsa mig på 0728518427 Mvh Maria

     

Skicka en kommentar

<< Home