Ännu en lesbisk blogg

2006-08-21

Alla beslut är tagna....

Ok, som jag skrev igår så har det tagit en massa beslut i helgen. Jag ska här och nu redogöra för dom.

Men låt mig ta det hela från början och berätta om vad som händer efter badhusbesök med mera i lördags förmiddag. På eftermiddagen så satt jag i soffan här hemma med lite kaffe och med många tankar. Det var mycket grubblerier som for fram och tillbaka i mitt huvud. Jag fattade då ett antal beslut, men det stora avgörande beslutet vågade jag inte riktigt ta då. Jag kände att kvällen skulle bli ensam och lång så jag ringde mamma och mer eller mindre bjöd in mig själv till en middag med föräldrarna. Jag tog bilen dit fast att jag visste att jag skulle ta ett glas vin till maten. Ville inte sova själv den natten så jag tänkte sova över hos mamma och pappa.

Kvällen var trevlig. Fick en massa god mat och så satt vi och pratade, tittade på en massa gamla bilder i fotoalbum och vi spelade kort med mera. Sen så var det faktiskt riktigt skönt att få sova i mitt gamla flickrum, även om det nu är omgjort till gästrum. När jag vaknade så hade jag fattat alla återstående beslut. Så fort jag slog upp ögonen så visste jag vad jag skulle göra, det var som om jag hade tagit besluten under natten, i sömnen.

Så vad är det då som har hänt som skall hända?

Jo, för det första så är jag nu singel igen. Det stämmer, jag gjorde slut med min flickvän igår. Jag var lite osäker på hur jag skulle göra det. Att göra slut är aldrig lätt, speciellt inte med tanke på att vi faktiskt hade det riktigt bra, vi var verkligen inte ovänner eller så. Felet var väl att jag egentligen inte tyckte om henne så pass mycket att jag tyckte det var värt att ha ett förhållande med henne. Som sagt, jag var lite osäker på hur jag skulle göra slut. Tänkte först ta det via telefon men så insåg jag att jag ändå var tvungen att träffa henne eftersom hon hade en massa saker här hos mig, kläder, hygienartiklar, böcker med mera. Så jag ringde och bad henne komma över. Jag sa som det var när hon väl hade kommit, hon tog det förvånansvärt bra, hon sa inget men jag nästan förstod att hon hade insett vad som skulle hända redan tidigare. Vi kramades länge i hallen sen när hon skulle gå men det var inga tårar eller så. Det var heller ingen som sa ”vi kan ju alltid vara vänner” trots att den repliken nog aldrig har känts mer aktuell som då igår. För jag vill inte släppa henne helt om jag skall var ärlig. Hon är en fantastisk människa, men jag hade inte de där extra känslorna för henne som krävdes för att verkligen älska henne. Så att vara vän med henne i framtiden skulle verkligen vara något positivt.

När hon hade gått så lade jag mig ner i soffan en stund. Jag var inte ledsen eller så, utan mera bara lättad. Skall jag vara ärlig så är det faktiskt mest vårt sexliv som jag kommer att sakna, hur trist och hemskt det än låter. Vi hade otroligt bra sex och vi hade det väldigt ofta. Eftersom jag ofta har ett stort behov av sex så kommer jag nog klättra på väggarna ibland av kåthet och frustration. Men det får fixa sig, jag får lära mig att leva i celibat ett tag. Sexlivet kan man ju sköta på egen hand och i värsta fall så har jag en före detta som har varit lite av KK (kan man säga KK när det rör sig om två tjejer?) för mig i ensamma stunder. Jag tänker i alla fall inte ragga upp one night stands, det är inte bra i längden.

Så det var det första och kanske just nu största beslutet jag tog i helgen. Det är också det enda beslutet som har genomförts än så länge. Men jag tog andra beslut också, som rör mig själv och min framtid.

Jag har bestämt mig för att börja plugga. Verkligen ett beslut som jag var sent ute p åeftersom skolorna börjar nu i veckorna. Jag får se om jag hittar några utbildningar till våren annars så söker jag in till nästa höst. Till dess får jag leta jobb och försöka klara vardagen. Jag vet inte exakt vad jag vill läsa, men troligen något inom handel eller ekonomi. Som det känns nu så vill jag läsa i en annan stad dessutom. Jag tror det vore bra för mig att få lite miljöombyte, upptäcka nya kvarter och nya människor.

Jag skall också göra något med mitt utseende. Nu är det inga extreme makeover tankar jag har utan på en lite mindre nivå. Skall nog färga håret, jag tror jag skulle klä i något mörkare. Kanske också byta frisyr helt och hållet. Ändra klädstil är också en tanke som jag har haft. Funderar också på att använda glasögon mer än de linser jag använder idag.

Nu när jag ändå är ledig, eller ofrivilligt ledig (typ arbetslös) så har jag en del tid över så jag skall ägna mig mer åt motion. Det var något jag gjorde förr men har blivit dålig på det senaste året. Nu skall jag till badhuset och simma minst tre gånger i veckan. Jag skall också börja gå och cykla mer i stället för att ta bilen, på så sätt får jag både motion och så spar jag pengar.

Det var väl det jag beslutade i helgen.

Jag har ett nytt liv på gång och jag kommer att bli starkare än någonsin.

Se upp världen.



2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home