Ännu en lesbisk blogg

2007-04-23

Att bota homosexuella

För något år sedan så hängde jag en hel del på QX, en site för homo, bi och transpersoner om ni inte känner till den. Gillade stället, träffade på en del roliga människor där som jag dels hade kontakt med via nätet men också som jag träffade i verkligheten efter ett tag.

Men jag lämnade stället för en tid sedan eftersom det kändes som om mer och mer personer (läs killar) var där för att ragga tjejer, killar som alltså inte var gay eller bi.

Jag fick ett mail där av en killa som jag minns mycket väl, ett mail som jag då blev förbannad på men som jag nu bara kan skratta åt. Vad han skrev var något i stil med:

Om du knullar med mig så kommer jag göra dig frisk.

Med andra ord, om jag hade sex med honom så skulle jag inte längre vara homosexuell efter det. Vet inte om han sysslar med healing eller något sånt, det framgick inte av hans mail.

Men det är tre saker som jag hakade upp mig på när det gäller hans meddelande och de är:

1. ”Göra dig frisk” – Jag tycker att det är djupt tragiskt att han anser att homosexualitet är en sjukdom. Nej, det är inte tagiskt för mig och inte heller för större delen av världens befolkning utan jag tycker att det är tragiskt för honom själv och möjligen också för hans närstående. Jag accepterar att andra personer har andra åsikter och uppfattningar än vad jag har, inklusive i detta ämne, men de kanske borde läsa på lite och lära sig lite mer om homsexuella.

2. Något jag tycker är lite intressant är att han anser sig vara en sådan superälskare att han nu, som han säger, kan bota homosexuella. Troligen så är det väl så att hans kuk är någon forma av trollstav, jag misstänker nästan det. Helt klart är ju att denna man måste ha någon form av superkrafter inom sig, det är väl vad han själv tror åtminstone.

3. Vem har påstått att jag skulle vilja bli ”botad”. Jag känner mig inte sjuk, tvärtom väldigt frisk. Jag känner mig nog mer frisk än vad den här killen gör. Jag skulle aldrig någonsin vilja ändra på min läggning. Visst har jag haft funderingar, det skall jag erkänna, och jag har det med jämna mellanrum. Men jag vill inte ändra på något när det gäller vem jag blir förälskad i och vem jag hoppar i säng med.

Jag är lesbisk och jag är stolt över det och jag vill inte ha något annat liv än det jag lever nu.

Så det så.

4 Comments:

  • At 24 april, 2007 17:27, Anonymous Anonym said…

    Sorglig liten kille det där. Tyvärr så finns det många av hans sort på qx... Visst har man funderingar ibland, men inte fasiken känner man sig sjuk. Det är faktiskt väldigt trevligt att vara flata :)

     
  • At 24 april, 2007 19:06, Blogger Rebecka said…

    Ja det är trevligt att vara flata. Vill inte ändra ett dugg på det....

     
  • At 17 maj, 2007 11:39, Anonymous Anonym said…

    HAHA, vilken sjuk kille! Om homosexualitet är en sjukdom så måste väl heterosexualitet också vara det?

     
  • At 26 maj, 2007 15:49, Blogger RafaeL said…

    Raffe här, idas vän. Jag läste att nångåg på 70-talet så gick nån forskare lr politker ut och sa att homo var en sjukdom. Dagen efter sjukanmälde sig en del homos hahaha. "Jag kan inte komma till jobbet, känner mig otroligt homosexuell idag" . Det är humor!

     

Skicka en kommentar

<< Home