Ännu en lesbisk blogg

2006-08-23

Klädfrågor

Jag fick ett sånt där kedjebrevsmail av en kompis med en massa frågor om kläder. Jag tänkte att kläder är ju kul så varför inte svara på frågorna då. Men i stället för att svara på dom i ett mail så svarar jag på dom i bloggen och så får alla som vill och som ser dom också svara på dom. På så sätt slipper jag att skicka alla frågor vidare i mail till andra. Smart va?

Vad betyder kläder för dig?
Förutom att det är ett onödigt ont som man helst bör bära, i alla fall utomhus, så är det kläder som har varit mitt levebröd under hela mitt yrkesliv. Så det är väl ett intresse kan man säga, även om jag inte är någon modefanatiker direkt.

Hur mycket pengar lägger du ner på kläder i månaden?
Nu när jag är arbetslös så blir det inte mycket. Jag köper något när jag behöver ett klädesplagg. Men när jag jobbade så köpte jag kläder för skoj skull bara, då kunde jag lägga ner ett par tusen i månaden.

Hur många par skor äger du?
Åtta par, om man räknar med träningsskor, gummistövlar och trätofflor. Inte så mycket med andra ord.

Hur många par jeans äger du?
Sex par, rensade ut lite för ett tag sedan så det har funnits betydligt mer.

Vad tycker du själv att du har för klädstil?
Enkel och oftast kvinnlig. Gillar kjolar och klänningar väldigt mycket, i alla fall sommartid. Annars är det mycket jeans och tröja, ibland en skjorta också.

Vilket var det senaste köpta klädesplagget?
En vit BH förra veckan.

Vilket är ditt favoritplagg?
Ett par ljusgrå mysbyxor, som egentligen inte är ett par mysbyxor utan ett par pyjamasbyxor med långa ben. Älskar att ha dom på mig här hemma, vilket märks eftersom de är lite slitna.

Vad använder du helst för typ av trosor?
Blandat. Jag har string, tai, boxer och hipster, hela baletten i stort sätt med andra ord. Vad jag väljer att använda beror dels mycket på vad jag har för andra kläder på mig och dels lite på årstiden (inte så mycket string vintertid). Men det beror också mycket på humöret faktiskt. På senaste tiden så har jag använt väldigt många trosor av hipstermodell.

Vad har du på dig just nu när du svarar på dessa frågor?
De ovannämnda mysbyxorna, under dom ett par svarta taitrosor. En allt för stor vit huvtröja samt grå tubsockar. Sexigt eller hur?

Okey, det var frågorna det. Känner någon för att besvara dom också så kör hårt.