Ännu en lesbisk blogg

2006-08-23

En massa frågor med tillhörande svar.

Fick lite frågor av Ida som jag skulle svara på. Har kommer en del av dom.

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa?

Det beror på vad det är för typ av såpa. Är det något vettigt där det gäller att vara smart, att man får anstränga sig lite och få jobba för segern så kanske det. Men är det någon såpa som exempelvis Big Brother där allt går ut på att supa och knulla så nej tack, verkligen inte.

Brukar du sjunga i duschen?
Det händer nog ja, utan att jag tänker på det.

Vilken sport tycker du är roligast att se på tv?
Friidrott mest tror jag. Mest för att det finns så många snygga friidrottstjejer.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Kanske, även om jag inte har så mycket erfarenhet av det.

Vad är viktigast för dig?
Familjen tror jag.

Laddar du hem musik och film från Internet?
Nä, har aldrig gjort det. Vet inte ens hur man gör.

Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor?
Dela med mig till föräldrarna. Åka på en längre resa. Betala lite skulder och sen spara resten.

Vad är det bästa med julafton?
Få umgås med familj och släkt, samt att det är avkopplande och rofyllt.

Tänker du mycket på ditt utseende?
Inte till överdrift kanske men nog tänker jag lite på det.

Vad får dig att slappna av?
När allt flyter på och jag slipper oroa mig för saker och ting.

Tänker du ofta på sex?
När gör jag inte det? Tänker nog allt för mycket på sex tror jag. Men det är ju trevligt i och för sig.

Är du skyldig någon pengar?
Ja det är jag, men inga större summor.

Är du mörkrädd?
Nej.

Vilken färg är snyggast?
Rött tror jag. Svart också.

Tycker du matte är svårt?
Tyckte inte det var så svårt i skolan i alla fall.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?
Nej, verkligen inte. Jag föredrar kläder jag trivs i framför vad det är för märke på plagget.

Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling?
En massa pengar kanske.

När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon?
9-10 oftast.

På vem/vad avreagerar du oftast din ilska?
Mig själv tror jag. Plus att jag brukar slå på kuddarna i sängen.

Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen?
Nej, det är upp till var och en tycker jag.

Har du piercing?
Hål i öronen, räknas det?

Bråkar du och dina syskon ofta?
Har inga syskon.

Vem är den viktigaste personen i ditt liv?
Min mamma tror jag.

Läser du ofta böcker?
Ja, men periodvis. Ibland kan jag ligga och läsa hela dagarna men ibland går det veckor mellan gångerna jag öppnar en bok.

Vad föredrar du för sorts filmer?
Filmer som griper tag i mig och som ger mig något. Det kan vara att de har en bra handling men också att de är bra gjorda eller har bra skådespelare.

Vad slösar du mest pengar på?
Förr var det nog kläder, nu är det väl bilen tror jag.

Vill du gifta dig?
Nej, det tror jag inte.

Vill du ha barn?
Har inte velat ha det innan, men för ett tag sedan så hälsade jag på en tjej som har blivit mamma och när jag fick den lilla dottern i min famn så fick jag nästan en överdos av moderskänslor. Så nu finns tanken där om att skaffa barn allt oftare. Men jag vill nog inte vara gravid. Skall jag skaffa barn så blir det ett adoptivbarn eller om jag hittar den rätte och hon vill föda.

Vilka tv-program som går just nu har du fastnat för?
Inget som går just nu tror jag. Väntar på att Lost kommer igen. Men Simpsons är kul, även om jag inte följer det varje dag.

Vilka länder har du varit i?
Alla nordiska, USA och Spanien.

Vilka husdjur har du haft innan?
Fiskar.

Solar du ofta?
Ja, fast mest för att jag trivs i solen. Att bli brun av det är bara något som följer med på köpet, det är inte det viktigaste.

Är du bra på att laga mat?
Är väl ingen mästerkock men maten jag lagar är ätlig i alla fall och jag kan en hel del rätter.

Var badar du helst?
Badkaret och havet. Men jag har en favorit sjö inte allt för långt ifrån där jag bor. Sen så är jag och simmar i badhuset ibland också, men det är mest för träningens skull jag är där. Det är inget vidare ställe att bada på egentligen.

Vad dricker du för alkohol?
Rödvin mest av allt. Men jag är väldigt förtjust i whisky också.

Vad använder du för droger?
Kärlek och sex, annars inget.

Vilka djur är du mest rädd för?
Ormar och spindlar.

Vad tycker du om monarkin?
Perfekt, är rojalist. Vill gärna bli Maddes fru om det går att fixa, hon är vacker.

Vilka språk kan du?
Engelska och lite skoltyska, men det mesta är glömt.

Har du någon gång skadat dig allvarligt?
Inte medvetet, men jag har varit med i en bilolycka och blev rätt svårt skadad. Plus att jag har haft en del andra små skador under åren.

Vilken kändis är hetast?
Jennifer Aniston, absolut. Men det finns många andra. Häromdagen insåg jag att bara att titta på Malin Bayards kropp fick det att pirra till i trosan.

Gillar du att dansa?
Tja, inte så mycket. Skakar väl lite på höfterna här hemma.

Vad har du för klädstil?
Typiskt kvinnlig tror jag, men enkel.

Är du flygrädd?
Nej.

Vad tycker du om rökförbudet på krogen?
Är sällan ute på krogen men visst är det en bra sak.

Vad dricker du helst när du är törstig?
Vatten.

Vilken är din favoritglass?
Vaniljglass, tråkigt eller hur?

Tror du på ett liv efter döden?
Nej, jag hoppas att man får en evig vila när de dagen väl kommer.

Vilket kaffe sörplar du helst?
Det som finns tillgodo. Dricker nog för mycket kaffe.

Vilket mobilmärke föredrar du?
Har en Sony Ericsson så jag får väl välja det märket då.

Vill du gå ner i vikt?
Nej, jag väger nog rätt lagom tror jag.

Vad har du för personlighet?
Är väl blyg. Sen så sägs det att jag är snäll och har ett stort hjärta, jag hoppas det stämmer.

Har du varit deprimerad?
Lite, men inte så allvarligt.

Tycker du om sushi?
Jodå, men äter det allt för sällan.

Tror du på livslång kärlek?
Jo, det vore trevligt om man träffade den rätta och att det vara livet ut.

Vad äter du helst när du ser på film?
Choklad, älskar choklad.

Lever dina föräldrar tillsammans?
Ja.

Skulle du vilja träna någon typ av kampsport?
Ja, varför inte. Inte för att ge mig ut och slå ner folk men jag tror det är en bra träning.

Har du tandläkarskräck?
Inte direkt, men jag blir nervös.

Har du någon gång haft självmordstankar?
Inte så att jag har funderat på att ta livet av mig. Men jag har funderat mycket på självmord som fenomen, på varför folk väljer att ta livet av sig och så vidare. Sen har jag också funderat mycket på hur jag skulle göra det själv om jag en dag fick för mig att på egen hand avsluta mitt liv.

Är du en morgon eller kvällsmänniska?
Kväll tror jag, i alla fall nu när det har varit ljusa kvällar.

Vilken hårfärg har du naturellt?
Blond.

Biter du på naglarna?
Nja, okey då. Lite.

Är du beroende av något?
Jo, faktiskt och hur dumt det än låter så är jag faktiskt beroende av sex. Jag vill, eller kanske måste, ha någon form av sex dagligen annars blir jag galen. Är nog sexmissbrukare kanske. Sen så är jag nog beroende av kaffe också.

Hur ofta motionerar du? Några gånger i veckan.

Det var dom det. Fast jag har en hel andra frågor från Ida att besvara också. De kommer snart.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home