Ännu en lesbisk blogg

2006-08-23

Ännu fler frågor och svar...

Ännu fler frågor i från Ida.

Namn:
Rebecka S. Det räcker så länge, är tillvidare lite anonym här i bloggen.

Höger- eller vänsterhänt:
Höger.

Humör just nu:
Kissenödig. Annars avslappnad och glad.

Favoritgodis:
Choklad i alla möjliga former.

Är det nåt du absolut inte äter:
Fiskbullar.

Kläder just nu:
Mysbyxor, huvtröja, tubsockar och trosor.

Musik just nu:
Lyssnar inte på något just nu. Men Ane Bruns CD Duets har gått mycket på stereon den sista tiden.

Vad sa du senast: Fan…

Favorit-hangout:
Går sällan ut på krogen, om det nu är det frågan handlar om. Men jag sitter gärna och fikar på något mysigt café.

Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då:
Oj, svår fråga. Lever helst i nuet. Men jag skall nog vara så tråkig och säga 50- 60-talet. Är lite förtjust i klädstilen från den tiden.

Höstplaner:
Hitta ett jobb först och främst.

Är du bra på matte:
Ja, jag tror det. Hade bra betyg i skolan.

Fisk eller badkruka:
Fisk. Gillar att bada.

Saft eller alkohol:
Saft, men jag älskar vin.

Hur många kuddar sover du med:
Tre på natten, annars finns det en massa kuddar i sängen.

Favoritväder:
Sol helst.

Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med:
En bok. En bra kniv och en person som är bra på att leva på en öde ö.

Spelar du nåt instrument:
Tja, kan väl ta ut lite ackord på en gitarr och även lite piano.

Bästa film:
Oj, svår fråga. Det som först kommer fram i min hjärna är Moulin Rouge bara för att det är en så skruvad och knäpp film på sitt sätt, men väldigt bra och häftig. Men jag borde nog komma på något bättre svar än så.

Tror på liv på andra planeter:
Det vore mer ologiskt än logiskt om det inte fanns liv på andra planeter. Jag tror inte att jorden är den enda planeten som är befolkat i hela stora universum, det låter inte logiskt.

Kommer du ihåg din första kärlek:
Ja, verkligen.

Älskar du henne/honom fortfarande:
Nej, vet inte ens var personen i fråga finns just nu.

Har du några homosexuella vänner:
Jodå, är homosexuell själv så det kanske är naturligt då. Är vän med en del ex och även en del andra homosexuella. Men jag drar mig inte till den homosexuella kretsen, föredrar nog att umgås med heterosexuella.

Tror du på mirakel:
Ja lite faktiskt.

Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid:
Jag hoppas det, fast mina erfarenheter säger något annat.

Ser du dig själv som tolerant mot andra:
Ja, det försöker jag verkligen vara.

Ser du på kärleken som ett misstag:
Nej, vad vore livet utan kärlek. Fast visst har jag gjort många misstag inom kärleken.

Hur många barn vill du ha när du blir stor:
Ett kanske, om jag slipper föda.

Bio eller promenad:
Promenad.

Är du kittlig: Ja usch.

Snarkar du:
Det sägs så.

Stjärntecken:
Jungfru.

Rädd för insekter:
Spindlar mest.

Äckligaste insekten:
Som sagt spindlar.

Största svaghet:
Feghet kanske. Vågar inte ta för mig så som jag borde.

Det här är jag bra på:
Baka kanelbullar. Att kyssas har jag fått höra också.

Bästa bok:
Oj, ingen aning. Brukar snabbt glömma bort vad det är jag har läst.

Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja:
Att kunna flyga. Vore kul att kunna sväva runt som en fågel och titta ner på världen.

Vad vill du jobba som:
Har alltid jobbat med kläder på något sätt. Men jag vet inte om jag vill det i framtiden. Är lite osäker just nu.

Chips, morötter eller godis:
Godis, mest choklad. Men morötter är gott.

Pizza eller hamburgare:
Båda tror jag.

Skriver du dagbok: J
a, har skrivit dagbok sedan dess jag lärde mig skriva.

Har du nån flickvän/pojkvän:
Nej.

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans:
Nej, det tänker jag inte.

Stökigt eller välstädat:
Så välstädat som möjligt. Men det är oftast lite damm i hörnen.

Gungar du på stolen:
Det händer att jag kommer på mig själv med att göra det ja.

Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump:
Skulle vilja men jag vet inte om jag vågar. Det ser häftigt ut.

Vilken hand håller du gaffeln i:
Vänster om jag äter med kniv och gaffel, annars höger.

Vad hänger på väggarna i ditt rum:
Inga direkta tavlor, men en massa inramade foton och affischer av olika slag.

Hur är din drömtjej/kille:
Snäll, förstående, duktig och självklart kärleksfull. Plus att hon skall ha ett stort tålamod.

Hur många syskon har du:
Inga.

Vad är du mest rädd för:
Livet kanske?

Är du rädd för blod:
Nej, det kan kanske se lite obehagligt ut om det är mycket men rädd är jag inte.

Saltar du på maten:
Lite för mycket kanske.

Gillar du och sjunga:
Jo då.

Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför:

Natur. Varför undrar jag också.

Anser du att du är stark:
Orkar väl inte göra några tyngre lyft eller så. Men mentalt är jag nog stark, även om jag önskar jag vore betydligt starkare.

Vad gör du om du får hicka:
Hickar på.

Har du komplex och för vad:
Nej. Hade komplex för mina bröst under gymnasietiden men det har gått över.

Röker du:
Nej.

Snusar du:
Nej.

Använder du knark:
Nej.

Kaffe, te eller inget:
Kaffe men också mycket te.

Har du en besatthet:
Jodå…

Det finns ännu fler frågor att besvara, men jag väntar med dom.

Är det någon som vill knycka dom (eller några av de andra jag har besvarat här idag) så kör hårt. Vore kul om ni skrev en notering om det som en kommentar här i min blogg. Vill gärna läsa vad ni svarar nämligen.

Puss och hångel. Nu måste jag gå på toa....

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home