Ännu en lesbisk blogg

2007-07-21

Tankar om onani

Hörde lite på radion i torsdags, programmet var Kvällspasset och ämnet som togs upp var onani. Intressant ämne tyckte jag och drog upp volymen och satte mig tätt in till radion.

En del av det som togs upp förvånade mig, nämligen det att det fortfarande ses som lite skamligt med onani, speciellt då när tjejer onanerar. Att man inte kan prata om onani med andra ser jag också som konstigt och förvånande. För mig är det naturligt att prata om onani med mina vänner och jag har också vid flera tillfällen pratat om onani med mina föräldrar. Jag såg det som helt naturligt.

Att det dessutom lär finnas personer som aldrig onanerar tycker jag är konstigt även det. Det är ju okey att man inte kan få ut något av det, men så länge man provar så tycker jag det är bra. Att höra personer säga att de aldrig ens har provat ser jag bara som korkat. Man kan ju testa, gillar man det inte så okey men det kan man ju inte veta förrän man har provat. Det var en tjej på radion som ringde in och berättade att hon vid flera tillfällen har prövat att onanera med inte fick ut något av det. Jag tycker att det är beklagande och trist men hon har ju åtminstone försökt flera gånger och det är ju bra. Hoppas hon inte ger upp.

Sen så gillar jag inte när folk säger att de inte behöver onanera för de har så bra sexliv med sin partner. Skitsnack säger jag, man måste onanera även om man har ett 100 procentigt sexliv dagligen med sin partner. Man skall inte blanda ihop onani med vanlig sex, det är som äpplen och päron, helt olika saker. Jag har haft förhållande där jag har fått bra sex mer eller mindre dagligen och där jag rent sexuellt har varit fullt tillfredställd men jag har onanerat ofta ändå. I ett förhållande skall man få tid till sig själv och att få göra egna saker och där ingår även tid till onani.

För mig är onani så mycket, det är dels självklart en sex sak. Jag kan onanera för att snabbt få en orgasm och lugna ner en kåthet. Men jag kan också onanera för att koppla av, stressa ner. Allra bäst gillar jag de långa onanistunder jag har ibland, de kan vara upp emot en timme, ibland mer. De kan inledas med ett bad, sedan mycket smekningar på kroppen men inte på de mest erogena zonerna. Att sakta men säkert bygga upp upphetsningen och kåtheten för att slutligen ge mig en orgasm. Oftast blir det flera orgasmer vid ett sådant tillfälle, jag hämtar andan i några minuter för att sedan köra igen. Efteråt så känns det väldigt avslappnat och väldigt rofyllt och man mår så otroligt bra.

Jag föredrar att onanera med fingrarna faktiskt, trots en stor samling av diverse leksaker. Dom är ett komplement, en grej för att göra det extra spännande. Men jag vill med fingrarna känna min kropp när jag onanera, speciellt när jag får orgasm. Jag vill känna den fuktiga glatta känslan när jag smeker min klitoris, jag vill uppleva den mysiga känslan av att stoppa in ett eller ett par fingrar in i mig.

Jag älskar att onanera och jag skäms inte för det utan tvärtom så är jag så otroligt stolt över att ha ett fungerande onaniliv och över att ha lätt för att onanera. Jag är en onanist och jag älskar det.

Och jodå, jag har onanerat idag.

Etiketter: ,

12 Comments:

  • At 23 juli, 2007 16:13, Anonymous Anonym said…

    Hej, ville bara säga att jag läser din blogg lite då och då, och tycker det är kul att du börjat skriva igen! Fortsätt med det!

    Och jag håller med dig i det du säger i detta inlägg! Människor borde onanera mera! ;)

    /Tessa

     
  • At 07 augusti, 2007 00:25, Anonymous Anonym said…

    Japp. Rebecka är bäst! ^^

     
  • At 15 augusti, 2007 22:56, Anonymous Anonym said…

    Hej! Jag fattar inte varför du tycker att det är så viktigt att andra skall onanera... det får man väl bestämma själv. Om man inte vill pröva så måste man inte... Varför skulle det vara korkat om man inte gjorde det?

    //Emma

     
  • At 09 oktober, 2007 01:51, Anonymous Anonym said…

    Synd Du inte skriver längre, har lust att onanera mer . . .
    Hur har det gått, är det någon som får Dina tankar och vad tänker Du ? ? ?
    I alla fall. tack för goa stunder . . . .

     
  • At 11 december, 2007 23:33, Anonymous Anonym said…

    vaför kan du inte blogga mera för? :(

    nu har ju jag också börjat för att din blogg var så bra.

    kram kram

     
  • At 12 maj, 2008 15:54, Anonymous Anonym said…

    mår du inte dåligt av din homosexuella sjukdom? men jag håller med! onanera mer.

    karin

     
  • At 07 oktober, 2008 21:57, Anonymous Anonym said…

    Hahahahahahahahha x'D
    "Anonym sa...
    mår du inte dåligt av din homosexuella sjukdom?"

    lol

    Jag önskar jag hade lika lätt att onanera som du verkar ha. Vet liksom inte hur jag ska göra för att slappna av och ge mig hän. Hm.

    Härligt att du skriver så öppet i alla fall. (:

     
  • At 05 februari, 2009 20:05, Anonymous Anonym said…

    Du har en grym blogg, fortsätt så! :)

    /ssandrab.blogg.se

     
  • At 31 maj, 2009 18:24, Anonymous Anonym said…

    Fy fan vad korkad du e´. Jag onanerar också, dagligen. Men att du påstår att man inte kan ha ett fullständigt sexliv med sin partner bara för att man väljer att inte onanera är helt vrickat. Bara för att du kanske har dålig erfarenhet av sex så behöver du ju inte sitta och snacka som att du tagit skiten från ett lexikon. Onanera på tills du dör, in och ut och upp och ner.

     
  • At 12 mars, 2010 18:53, Anonymous Max said…

    Helt rätt..
    Mer onani till folket.. Mer sånt..

     
  • At 03 februari, 2011 22:13, Blogger Anti said…

    Nydelig skrevet - har aldri før lest noe så enkelt om onani. Jeg er kanskje ikke helt enig i alle dine uttalelser, men jeg forstår meningen bak. Takk, kjære onanist!

     
  • At 07 april, 2011 12:10, Anonymous Johanna said…

    Kärlek på inlägget hörru!! :'D
    Jag tycker också det är konstigt när folk drar sig för att prata om sex över huvud taget, Jag pratar mkt om det med mina vänner.

    Onani får du ju en helt annan njutning av än rent sex, jag tycker att leka med sig själv kan vara bättre än sex ibland. Sex är överskattat i vissa fall.

     

Skicka en kommentar

<< Home