Ännu en lesbisk blogg

2006-08-28

En vecka har gått

Igår så var det en vecka sedan jag gjorde slut med mitt ex.

Det har gått över förväntan faktiskt. Jag trodde det skulle bli lite jobbigt, mycket tårar och så vidare. Men som sagt, det har gått över förväntan. Nu var det i och för sig jag som gjorde slut och det kanske är lättare att vara den som gör slut än den som någon gör slut med. Jag visste ju att det var ett hopplöst förhållande som inte skulle leda till något vettigt.

På sätt och vis så tror jag nog att hon hade framtidplaner för oss, eller rättare sagt så vet jag att hon hade det. Men för mig så var det enbart ett förhållande baserat på sex. Jag ville ha massor av bra sex och hon gav mig det, så enkelt var det. Visst hade jag framtidsplaner i början av förhållandet, med de försvann snabbt. Jag tror att ålderskillnaden mellan oss var för stor. Visserligen så var den bara 10 år och det är inte så farligt om man skall vara ärlig. Men gapet mellan 27 och 17 år är nog större än 10 år. Hon är tonåring och jag är vuxen, det är en stor skillnad.

Som sagt, det har gått bra i veckan som har gått. Det har inte varit några tårar men det har varit en del saknad. Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt ”Varför ringer hon aldrig”. Sen så har jag i sekunden efter kommit på varför hon inte ringer.

Men man vänjer sig med ensamheten, jag har ju varit singel förr om man så säger. Jag klarar mig på egen hand, på alla tänkbara sätt.

Puss på er.

4 Comments:

  • At 28 augusti, 2006 13:07, Anonymous Anonym said…

    Japp, det är långt värre att bli dumpad. Jag blev det för flera månader sen nu, men det känns som igår och det gör banne mig tokont än! Blev så klart inte bättre av kk förhållandet som följde å de ständiga grälen. Suck.

     
  • At 28 augusti, 2006 13:17, Blogger Rebecka said…

    Att bli dumpad känns, speciellt om man inte är beredd på det. Mitt livs stora kärlek lämnade mig för lite mer än ett år sedan. Vi bodde ihop, eller rättare sagt så bodde jag hos henne.

    Det gjorde grymt ont, det gör ännu ont. Jag trodde att det var hon som var den rätte och att vi skulle leva ihop för alltid. Jag älskade henne ännu tror jag, samtidigt så blir jag arg varje gång jag tänker på henne.

    Kärlek är underbart men samtidigt också fruktansvärt smärtsamt ibland.

     
  • At 28 augusti, 2006 21:13, Anonymous Anonym said…

    Känner igen den där hatkärleken. Verkligen skumt hur hjärtat är villigt att förlåta typ allt medan hjärnan är mer logisk och försöker tala en till rätta. :P

     
  • At 28 augusti, 2006 22:12, Blogger Rebecka said…

    mmmm... Verkligen...

     

Skicka en kommentar

<< Home